tisdag 20 november 2012

Skönhetsfabriken

I fredags hade jag planerat in egentid, huvudsakligen som belöning för hårt tentapluggande. För oavsett hur tentan går så har jag lagt ner otroligt mycket arbete. Och genom att ha en sådan morot så hoppas jag att tentapluggandet blir lättare och roligare. Efter nästa tenta ska jag gå till frisören och klippa mig samt färga håret och tentan efter det ska jag köpa nya glasögon, det var då tre årsedan och jag försöker byta ut dem vart tredje år. Trivs väldigt bra i mina nuvarande men bågarna har tappat i färg osv.

Denna gång blev belöningen en ansiktsbehandling på Skönhetsfabriken här i Göteborg, fick ett presentkort av Smålänningen där. Kom dit lite tidigt och fick under tiden jag väntade en kopp kaffe med två chokladbitar till på en fin bricka. Själva behandlingen var underbar. Fick duktiga Erika som behandlare. Fick lägga mig på en brits och sedan ett tjockt täcke över mig, det var tungt vilket är super eftersom tunga täcken har en lugnande effekt. Sedan blev det 60 minuter av ren njutning och det kändes konstigt att komma ut sedan även om jag var fylld med energi. Men lugnet som var där inne var så otroligt skönt. Och känslan av lyx utan att vara överdådigt. Ett tips nu inför jul till såväl damer och herrar som ska köpa något fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar