lördag 15 december 2012

Ingen kan göra allt men alla kan göra något

Det börjar närma sig jul och runt jul är insamlingar till olika välgörenhetsändamål större än någon annan gång på året. Väldigt bra att vi hjälper andra som behöver det men hade hoppas att det inte bara blir så intensivt kring jul. Jag och Smålänningen har varken fadderbarn eller är månadsgivare främst pga ekonomin men vi gör småsaker i vardagen bara för att känna av vi bidrar på något sätt. Exempel på saker vi gör som jag hoppas kan inspirera:

- köper välgörenhetsfrimärken (köpte julfrimärken igår till de sista julkorten för välgörenhetsfrimärken verkar vara slut eller slutats säljas). Frimärken är 1 kr dyrare/frimärke men väl värt det.
- Köpte rosabandet-plastpåsar under deras kampanj.
- Köper presenter från Unicef eller Röda Korsets gåvoshop.
- I torsdags var jag på Lucia där överskottet av biljetten gick till clownerna på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg.
- Rundar upp om det finns möjlighet vid shopping.
- Köper pins/liknande i förmån för tex Drottning Silvias barnsjukhus och rosa bandet.
- Skänkte mina SJ prio-poäng till Min Stora Dag.

Inga stora saker men ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar