måndag 7 februari 2011

Dyr besvikelse

För att fira idag valde vi Fontana de trevi. En italiensk restaurang långt uppe på Kungsgatan.
Vi  var där redan 17.15 och möttes av en krögare som pratade i telefon. Blev även serverade menyn när han pratade i telefon.

Vi beställde Grillad kalventrecote med rosmarinpotatis och kryddat smör respektive Stora breda tagliatelle med kalv, svampar, demi glace, tryffel och pecorino.
Jag beställde den sist nämnda rätten utan ost.


Maten tog lagom tid att få in. Kan ha att göra med att vi för tillfället var de enda gästerna i restaurangen. Inget bröd, sallad eller dylikt innan maten. In kommer kocken med maten, och min med ost på. Redan där skapades en irritation. Servitören hade inte lyssnat på min beställning.


Maten i sin tur var helt okej. Ingen smaksensation för varken mig eller Smålänningen. Men det var inte äckligt. Portionerna var också små och mättade inte ordentligt.
När notan kom så fick vi betala 15 kr för citronvattnet vi drack. Något som för dem inte kostar någonting.

För att summera besöket så var det dålig service och krögaren/servitören pratade hela tiden i telefon, samtal som vi mycket väl hörde. Ingen aptitretare innan och maten hade vi högre förväntningar på eftersom de kostade 245 respektive 195 kr. Att ta betalt för kranvatten med en citronskiva i är inte okej.
Så vi blev besvikna. Ingen restaurang vi kommer till att rekommendera.

Betyget blir därför 2/5.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar